سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسى را که چهار چیز دادند از چهار چیز محروم نباشد : آن را که دعا دادند از پذیرفته‏شدن محروم نماند ، و آن را که توبه روزى کردند ، از قبول گردیدن ، و آن را که آمرزش خواستن نصیب شد ، از بخشوده گردیدن ، و آن را که سپاس عطا شد از فزوده گشتن . و گواه این جمله کتاب خداست که در باره دعاست « مرا بخوانید تا بپذیرم . » و در آمرزش خواستن گفته است : « آن که کارى زشت کند یا بر خود ستم کند سپس از خدا آمرزش خواهد ، خدا را بخشنده و مهربان مى‏یابد . » و در باره سپاس گفته است : « اگر سپاس گفتید براى شما مى‏افزاییم . » و در توبت گفته است : « بازگشت به خدا براى کسانى است که از نادانى کار زشت مى‏کنند ، سپس زود باز مى‏گردند ، خدا بر اینان مى‏بخشاید و خدا دانا و حکیم است . » [نهج البلاغه]

محفل بچه های تربیت بدنی

Powerd by: Parsiblog ® team.
شناسایی خاصیت ضد التهابی گوجه فرنگی(چهارشنبه 86 دی 5 ساعت 9:50 عصر )
 
گروهی از دانشمندان ایتالیایی با مطالعه تاثیرات پلی ساکاریدهای گوجه فرنگی در تحقیقات خود نشان دادند که این میوه خاصیت ضد التهابی دارد.
میوه گوجه فرنگی محتوی ویتامین، پتاسیم، فسفر، بتا کاروتن و لیکوپن است. اکنون محققان دانشکده علوم فناوریهای زیستی دانشگاه فدریکوی دوم ناپل و شورای ملی تحقیقات ایتالیا که نتایج تحقیقات خود را در مجله Journal of Natural Products منتشر کرده اند، اعلام کردند که این میوه بوته ای خاصیت ضد التهابی هم دارد.
این دانشمندان با مطالعه اثرات "پلی ساکاریدهای" پوست گوجه فرنگی روی یک خط سلولی ماکروفاژهایی که برای کسب یک پاسخ التهابی تحریک شده بودند، به این نتایج دست یافتند.
در این خصوص این دانشمندان اظهار داشتند: "تحقیقات ما نشان می دهد که این پلی ساکاریدها هم توانایی توقف بیان ژنی را دارند که آنزیم نیتروکسید سنتزی را رمزگذاری می کند و توسط فاکتور رونوشت NF-kB تنظیم می شود و هم یک نقش کلیدی در فرایند التهابی ایفا می کند."
به گفته این دانشمندان، این خاصیت ضد التهابی گوجه فرنگی می تواند در استفاده از پس مانده های صنعتی گوجه فرنگی در سنتز مواد صنعتی و بازگردندان این مواد به چرخه طبیعت به کمک بازمانده های این میوه کاربرد داشته باشد.


  • کلمات کلیدی :
  • » شادی.ش
    »» نظرات دیگران ( نظر)


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    خداحافظ
    یادم باشد
    جشن فارغ التحصیلی
    جشن فارغ التحصیلی
    اطلاعیه
    بهترین زمان برای ورزش کردن
    [عناوین آرشیوشده]
     RSS 
     Atom 

    بازدیدهای امروز: 36  بازدید
    بازدیدهای دیروز: 38  بازدید
    مجموع بازدیدها: 249459  بازدید
    [ صفحه اصلی ]
    [ وضعیت من در یاهو ]
    [ پست الکترونیک ]
    [ پارسی بلاگ ]
    [ درباره من ]

    محفل بچه های  تربیت بدنی
    مدیر وبلاگ : شادی.ش[177]
    نویسندگان وبلاگ :
    آزاده.ج[22]
    حسین.ک[27]
    سوگند.ر (@)[4]


    سلام به این وبلاگ خوش آمدید این وبلاگ متعلق به تمامی دانشجویان ( خصوصا تربیت بدنی )‏( خصوصا دانشگاه آزاد ) ( خصوصا شیراز ) می باشد .
    » پیوندهای روزانه «
    » لوگوی دوستان من «









    » دسته بندی یادداشت ها «
    » آرشیو یادداشت ها «
    » موسیقی وبلاگ «
    » اشتراک در خبرنامه «