سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مایه بیم (از خدا)، دانش است . [امام علی علیه السلام]

محفل بچه های تربیت بدنی

Powerd by: Parsiblog ® team.
این 10 نکته را در تغذیه خود فراموش نکنید(یکشنبه 87 شهریور 31 ساعت 12:26 صبح )

با توجه به افزایش بیماری های قلبی عروقی و انواع سرطان ها که ریشه در تغذیه ناسالم دارد 10 مورد از مواد غذایی که باید خورده شود تا سلامتی بدن حفظ گردد را برای شما ذکر می کنیم:

 



1. نان های سبوس دار: نان های تهیه شده از دانه های کامل (همراه سبوس) به دلیل دارا بودن ویتامین های گروهB، بخصوص ویتامین B6 و سایر ویتامین ها و موادمعدنی مفید، مواد مغذی فراوانی را به بدن می رسانند، بنابراین وجود آنها در سبد غذایی خانواده ضروری است.

2. سیب زمینی شیرین: سیب زمینی یکی دیگر از مواد حاوی نشاسته است که بخش اصلی غذای روزانه افراد را همین مواد کربوهیدراتی یا نشاسته ای تشکیل می دهند، سیب زمینی حاوی کربوهیدرات، ویتامین ث، پتاسیم و فیبر است، و لایه های نزدیک به پوست درصد بیشتری از مواد مغذی را در خود جای می دهند.

3. بروکلی: بروکلی و سایر سبزیجات برگ سبز تیره حاوی ویتامین ث، کاروتنوئیدها، اسید فولیک و سایر مواد مغذی مفید هستند. مصرف بروکلی برای مبتلایان به دیابت و همچنین افرادی که از بالا بودن چربی های خون رنج می برند بسیار توصیه می گردد، این سبزی مغذی هم به شکل خام و هم به شکل پخته قابل استفاده می باشد.

4. هندوانه: هندوانه از میوه های بسیار مفید و حاوی ویتامین های A وC و کاروتنوئیدها می باشد. علاوه بر آن به دلیل دارا بودن مقدار قابل توجهی آب، مقداری از مایعات مورد نیاز بدن را هم فراهم می کند، تنها در افرادی که تری گلیسیرید بالایی دارند و افراد دیابتی احتیاط در مصرف آن توصیه می گردد.

5. حبوبات: با دارا بودن مقدار قابل توجهی پروتئین و کم بودن چربی از منابع غذایی بسیار مفید بشمار می آیند، علاوه بر آن انواعی از ویتامین ها، اسید فولیک و میزان مطلوبی فیبر به همراه دارند، همچنین انواعی از آنها مثل عدس حاوی ماده معدنی مفید و ضروری آهن می باشند. البته چنانچه از مشکلات گوارشی پس از مصرف حبوبات رنج می برید، می توانید، آنها را قبل از مصرف خیس کرده و بعد از مصرف نیز از عرق نعناع یا رازیانه بهره ببرید.

6. کاهو: بخصوص برگ های سبز تیره کاهوهای ایرانی منابع مغذی و مفید برای ویتامین A، K، C هستند، همچنین فیبر بالایی داشته و مصرف آن به افراد با چربی خون بالا، دیابت، ناراحتی های قلبی و عروقی و همچنین برای پیشگیری از انواع سرطان ها توصیه می گردد.


7. اسفناج: اسفناج سرشار از اسیدفولیک است، همچنین حاوی ویتامین C، کاروتنوئیدها، فیبر و کلسیم می باشد. اسفناج یکی از درمان های بسیار موثر برای افراد مبتلا به افسردگی است و همچنین در کم خونی ناشی از کمبود اسید فولیک بسیار نافع است.

8. پرتقال: پرتقال و سایر مرکبات سرشار از ویتامین C، اسید فولیک، پتاسیم و فیبر هستند، برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی بسیار نافع هستند و همچنین به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها از موارد مناسب برای پیشگیری از سرطان به شمار می آیند.

9. جو: غلات بخصوص جو دوسر با دارا بودن فیبر قابل حل در آب به پائین آوردن کلسترول بد (LDL) و بالا بردن کلسترول خوب (HDL) بسیار کمک می کند و از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.

10. شیر: شیر با چربی کم (? درصد یا کمتر) با دارا بودن پروتئین های مناسب برای بدن، ویتامین B? و کلسیم از مواد غذایی بسیار مناسب بشمار می آید. به دلیل دارا بودن «سروتونین» نیز مصرف آن قبل از خواب و برای آرامش اعصاب بسیار توصیه می شود. همچنین دختران و پسران در سنین رشد، کودکان، خانم های باردار و شیرده و زنان در دوران یائسگی نباید از آن غافل شوند.



  • کلمات کلیدی :
  • » شادی.ش
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    برنامه تمرین 6 ماهه اسکیت سرعت(دوشنبه 87 شهریور 18 ساعت 7:57 صبح )
     برنامه  تمرین  6  ماهه  اسکیت  سرعت

    قبل از این که برنامه تمرین 6 ماهه را شروع کنید ، مطمئن شوید که توانایی این را دارید که یک ساعت به صورت تفریحی اسکیت کنید. این برنامه به طور معمول یک فصل مسابقات تابستانی را پوشش می دهد و طوری طراحی شده که شما را برای آخر فصل به بهترین آمادگی می رساند . نگران نباشید ساختار برنامه روی زمان و مسافت است و بهتر است شما روی سیستم اروبیک تمرکز کنید و تنظیم ضربان قلب در طی تمرین بسیار مهم   می باشد . سرعت به تدریج اضافه خواهد شد بنابر این سعی نکنید تایم خود را در هنگام تمرین همانند مسابقات پایین بیاورید.ماه اول تا سومهدف : ساختن اروبیک پایه قوی و هموار و بالا بردن مهارت تکنیک پایه اسکیتتمرینات: اسکیت کردن طولانی از 1 تا 2 ساعت به صورت سه یا چهار بار در هفته. هر تمرین را با نرمش شروع کنید و 10 دقیقه به صورت نرم و سبک برای گرم کردن اسکیت کنید و پس از اتمام تمرین هم 10 دقیقه برای سرد کردن نرم اسکیت کنید.شدت: ضربان قلب را در 65 تا 75 در صد ماکزیمم نگه دارید.نکته : با افرادی که از لحاظ مهارت هم سطح شما هستند تمرین کنید . به صورت صف پشت هم قرار بگیرید. از مسابقه دادن با همدیگر اجتناب کنید چون اسکیت کردن با سرعت بالا هدف تمرینی شما را خراب خواهد کرد.ماه چهارمهدف : افزایش سرعت و نیرو . روی اولین مسابقه فصل تمرکز کنید.تمرینات: سه بار اسکیت کردن در هفته به مدت 30 تا 45 دقیقه و یک بار اسکیت کردن در هفته در شیب برای تقویت قوای عضلات پاها.شدت : بال بردن ضربان تا 80 درصد. برای تمرین در شیب آرام حرکت کنید و رنج اروبیک را روی 65 تا 75 در صد نگه دارد. البته اگر می توانید و گرنه فشار را کمتر کنید. هدف بیشتر روی پاهای شماست نه ریه ها. توجه داشته باشید که حتما 15 دقیقه برای گرم کردن و 15 دقیقه برای سرد کردن بدن وقت صرف کنید.نکته: مانند سه ماه اول تمرینات را به صورت صف دنبال هم انجام دهید و سعی کنید به نفر جلویی نزدیک شوید.مسابقات: وارد یک مسابقه 10 کیلومتر شوید و با یک گروه شروع کنید و سعی کنید اسکیت باز جلویی را بگیرید  اگر هنوز توانایی آن را ندارید نگران نباشید با یک گروه دیگر امتحان کنید.ماه پنجم و ششمهدف: راه یابی به مسابقه و به جلو رفتنتمرینات:دو تا سه بار اسکیت کردن در هفته به مدت  45 دقیقه تا یک ساعت . تا آنجا که ممکن است با بقیه تمرین کنید. یک مسابقه را شبیه سازی کنید و تمام مراحل مانند کندن ، هول دادن ، رد کردن، نفس گیری کردن و افزایش سرعت در انتهای مسیر را تمرین کنید.شدت: تا آنجا که می توانید سریع اسکیت کنید و شدت ضربان قلب خود را به 85 تا 90 در صد برسانید.نکته: حتما یک روز تمام را در وسط تمرینات استراحت کنید.مسابقات: در ماه آخر شما آماده مسابقه هستید . قبل از هر مسابقه برنامه ریزی داشته باشید . می توانید در صورت امکان برنامه تمرینی 6 هفته ای را هم انجام دهید تا به آمادگی کامل برسید.

    منبع: کتاب اینلاین اسکیت ، مارک پاول



  • کلمات کلیدی :
  • » حسین.ک
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    چه کنیم تا در طول روز خسته نشویم و شاد باشیم؟(شنبه 87 تیر 22 ساعت 7:45 صبح )

    چه کنیم تا در طول روز خسته نشویم و شاد باشیم؟

     

    1.هنگام بیدار شدن از خواب به موضوعاتی خوشحال کننده فکر کنید خودتان را برای مشکلاتی که ممکن است در طول روز با آن روبه رو شوید ناراحت و غمگین نکنید.زمانیکه برای  رفتن به سرکار آماده می شوید موسیقی آرام گوش کنید به زندگی بخندید تا قضا و قدر بر شما بخندد. خوشبین باشید و نومیدی را کنار بگذارید.

    2.بعد از بیدار شدن از خواب کمی در رختخواب بنشینید،آنگاه نفس عمیق بکشید با این کار اکسیژن بیشتری وارد ریه شما می شود و نشاط جسمی و ذهنی به همراه دارد. 

    3.برای اینکه در طول روز تمرکز داشته باشید و احساس خستگی نکنید هرگز خوردن صبحانه را فراموش نکنید اگر نمی توانید صبحانه کامل بخورید حداقل یک لیوان شیر بنوشید یا کمی میوه بخورید.
    4.هر روز ورزش کنید حتی اگر در حد چند دقیقه قدم زدن در اطراف محل کارتان باشد.ورزش در ایجاد حس راحتی و از بین 
    بردن تنش عصبی نقش مهمی دارد. 

    5.از خوردن مواد قندی و چرب و کافئین دار خودداری کنید و یا مصرف آنرا کم کنید و به خوردن میوه و سبزی و لبنیان توجه کافی داشته باشید .

     



  • کلمات کلیدی :
  • » حسین.ک
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    زنان در عرصه های مختلف ورزشی(شنبه 87 خرداد 25 ساعت 12:0 عصر )
    زنان در عرصه های مختلف ورزشی
    در طول سالهای متوالی همواره زنان در رقابتهای ورزشی پا به پای مردان به مسابقه و مبارزه پرداخته اند و در این میان به عناوین و افتخارات زیادی نیز دست پیدا کرده اند.

    در این مقاله نگاهی داریم به حضور زنان در رشته های مختلف ورزشی که ریشه در 200 سال پیش دارد:

    تیر اندازی
    اولین رقابتهای زنان در رشته تیر اندازی در سال 1931 برگزار شد. ژانیا اسپیچاجوا- کارکوسکا (Janina Spychajowa-Kurkowska) از لهستان در شاخه انفرادی موفق به کسب مدال قهرمانی شد. او بیش از 6 عنوان جهانی در رشته تخصصی خود دارد، که به نوبه خود در تاریخ تیر اندازی زنان و مردان رکورد دار است.

    لیدا هاول (Lida Howell) از ایالات متحده آمریکا نیز عناوین زیادی در تیر اندازی با تیر و کمان دارد و بین سالهای 1883 تا 1907 در رقابتهای قهرمانی زنان تیر انداز توانست 17 عنوان کسب کند.

    بیلیارد
    جین بالوکاس (Jean Balukas) از بروکلین (نیو یورک) از 4 سالگی علاقه بسیاری به بیلیارد داشت و در سن 14سالگی (سال 1959) اولین عنوان قهرمانی ملی خود را در رده زنان به دست آورد.

    انجمن حرفه ای بیلیارد زنان (WPBA) در سال 1975 تاسیس شد. متولیان تاسیس این انجمن ژانت لی((Jeanette Lee و آلیسون فیشر (Allison Fisher) بودندو از آن پس همه ساله توسط این انجمن بهترین بازیکن سال نیز انتخاب می شد.

    گاو بازی
    سانچیتا سینترون (Conchita Cintron) در سال 1922 در شیلی متولد شد و مبارزه با گاوها را از سن 15 سالگی و در مکزیک آغاز کرد، طی 13 سال انجام این بازی حدودا" 800 گاو را به هلاکت رساند. او در سال 1951 از گاو بازی بازنشسته شد و نام خود را در تاریخ گاو بازی جاودانه ساخت.

    بی شک اولین گاوباز حرفه ای زن دنیا را باید پاتریشیا مک کارمیک (Patricia McCarmic) از ایالات متحده دانست. او نخستین بار در 20 ژانویه 1952 در خوارز (Juarez) مکزیک روی رینگ مسابقه رفت.

    در 25 می 1996 در فرانسه کریستینا سانچز (Christina Sanchez) اولین قهرمان زن ماتادور اروپا لقب گرفت.

    کروکت
    کروکت (Croquet) را باید اولین بازی صحرایی زنان دانست که در آن مردان و زنان با قوانینی یکسان در فضای باز با هم بازی میکنند. ریشه این ورزش را یابد در انگلستان جستجو کرد که بعدها در طول سالهای متمدن شدن مهاجران آمریکایی مورد توجه مردم این قاره قرارگرفت و به سرعت در بینشان رواج یافت.

    از اولین زن انگلیسی قهرمان کروکت که در سال 1869 موفق به کسب عنوان شد تنها نام جاد (Mrs. Joad)بر جای مانده و بیش از این اطلاعاتی موجود نیست.

    شمشیربازی
    اولین زن قهرمان در رده ملی شمشیر بازی آدلین بایلیس (Adeline Baylis)آمریکایی بود که در سال 1912 موفق به کسب این عنوان شد.

    از سال 1932 تا 1956 الن مولر (Ellen Muller) از کشور استرالیا به طور مرتب در رقابتهای شمشیرزنی بازیهای المپیک حضور داشت. او در سال 1932 مدال طلای مسابقات شمشیرزنی را تصاحب کرد و پس از آن در سالهای 1936 تا 1948 موفق به کسب مدال برنز این رقابتها شد.

    اسب دوانی
    در سال 1920 مارژوری ووهیز (Marjorie Voohies) در اولین تورنمنت زنان در این رشته توانست درخشش فوق العاده ای داشته باشد.

    زنان نخستین بار در المپیک 1952 همراه با مردان به رقابت پرداختند.آن سال لیس هارتل (Lis Hartel) پس از بهبودیش از بیماری سخت فلج اطفال شانس خود را در انجام این ورزش پر تحرک آزمایش کرد و در اولین حضورش مدال نقره گرفت.

    تنیس روی میز
    روت هاگز آرونز (Ruth Hughes Aarons) تنها زن آمریکایی است که در رشته تنیس روی میز انفرادی توانسته عنوان قهرمانی را از آن خود کند.او در سال 1936 این افتخار را کسب نمود.

    والیبال
    اینا ریسکال (Inna Ryskal) از اتحادیه جماهیر شوروی سابق تنها زنیست که در 4 دوره رقابتهای المپیک در رشته والیبال توانسته مدال کسب کند. یک مدال نقره در سال 1964، سه مدال طلا در سالهای 1968 ،1972 و 1976.

    کشتی
    کشتی زنان از سال 2004 در جدول رقابتهای المپیک جای گرفت.



  • کلمات کلیدی :
  • » حسین.ک
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    7 نکته مهم که بعد از خوردن غذا باید رعایت کرد !(سه شنبه 87 خرداد 14 ساعت 3:6 عصر )

    1- سیگار نکشید
    آزمایشات متخصصین نشان می دهد که کشیدن یک سیگار بعد از غذا معادل

    با کشیدن 10 سیگار است. (احتمال سرطان را افزایش می دهد.)

    2- بلافاصله میوه نخورید
    خوردن میوه بلافاصله بعد از غذا باعث نفخ در معده می شود.

    بنابراین میوه را 1-2 ساعت بعد یا 1 ساعت قبل از غذا میل کنید.

    3- چای میل نکنید
    چای حاوی یک اسید با درجه بالا است. این ماده باعث می شود که پروتئین موجود در غذایی

     که ما می خوریم سخت شده و درنتیجه مشکل در هضم شدن بوجود می آید.

    4- کمربند خود را شل نکنید
    شل کردن کمربند بعد از غذا باعث می شود که روده پیچیده و بسته شود.

    5- حمام نکنید
    حمام کردن باعث افزایش جریان خون در دست ها، پاها و بدن می شود و بنابراین مقدار

    خون دور معده کاهش می یابد. و این کار باعث ضعیف شدن سیستم گوارش در معده می شود.

    6- پیاده روی نکنید
    مورد باور دارند که بعد از غذا 100 قدم راه بروید و تا 99 سالگی زنده هستید. در حقیقت این قضیه

     درست نیست. پیاده روی سیستم گوارشی را در جذب انرژی غذایی که می خوریم ناتوان می سازد.

    7- بلافاصله بخواب نروید
    غذایی که می خوریم قادر به هضم درست نخواهد بود. بنابراین منجر به عفونت روده می شود.



  • کلمات کلیدی :
  • » شادی.ش
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    یوگا چیست؟(جمعه 87 اردیبهشت 27 ساعت 10:55 عصر )

    یوگاچیست؟     

    لغت ""یوگا"" بمعنای ""اتحاد"" است. یوگا شکلی از ورزش میباشد که بر پایه اعتقادی بنـا شـده اسـت کـه بـدن و تنـفـس ارتـبـاط تـنـگاتنگی با ذهن و فکر دارند. با کنترل تنفس و نـگاه داشـتـن بدن در وضعیتهای ثابت یا همان ""آساناس"" یوگا ایجاد توازن(هارمونی) می کند. بهرحال یوگا سحر و جادو نیست. یوگی ها (اساتید یـوگـا) قادر به ناپـدیـد شدن و یا بـلـنـد شـدن از روی سـطح زمـیـن نیستنـد. امـا آنها میتوانند کارهای غیر عادی و شـگفت آور مـتـعـددی هـمچـون نـگاهـداشتن نفسهایشان برای سـاعـتـها و یـا کند کردن ضربان قلبشان به منظور تقلید حالت مرگ، انجام دهند.

    تمرین یوگا شامل 5 عنصر کلیدی میباشد: تنفس مناسب , تمرین, تمدد اعصـاب, رژیـم غذایی, تفکر مثبت و تعمق (مدیتیشن). تمرینها - و یا آساناس- به قـصـد بـرطـرف کردن گرفتگی عضلات, استحکام اندامهای داخلی و بهبود انعطاف پذیری مـفاصل و ربـاطـهـای بدن طرحریزی شده اند.



  • کلمات کلیدی :
  • » شادی.ش
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    کونگ فو چیست؟(دوشنبه 87 اردیبهشت 23 ساعت 10:26 صبح )
     

      کونگ فو طریقتی است برای سیر به سوی تکامل . بودا که همه با نام ایشان آشنا هستند قرنها قبل از پیدایش اسلام ،  برای رسیدن به من حقیقی از بندهای من دروغین ، با شدیدترین ریاضتهای جسمی اهتمام  ورزید تا به روشن بینی و آگاهی ( یعنی نیروانا) دست یافت  که با از دست دادن نیروی جسمی همراه بود (این روش ذن استاتیک نامیده می شود ) بعبارتی به نیمی از انسان  توجه می شود و جسم را کاملاْ فراموش میکنند. تا اینکه یکی از پیروان آیین بودا به نام ««دارو ماتایشی»»  از هندوستان به چین سفر کرده تا اصول جسمی را به پادشاه لیانگ تعلیم دهد . در معبدی به نام شائولین سو اقامت و در کنار تدریس  با مقررات سخت و نظامات شدید  که شاگردانش به حالت اغما‍ میافتادند حدود نه سال  به تفکر در دنیای خود فرو رفته به تجربیاتی دست یافت و حرکاتی مختصر و محدود خلق نمود که پس از گذراندن زمان از نظر علمی و اسرار هندسی و تاُثیرات نیروی ثقل جاذبه و میدان مغناطیسی بر روی بدن مورد بررسی قرار گرفت و بالاخره کونگ فو  با حرکات و فلسفه ای با شاخه های  مختلف در گوشه کنار کره خاکی با فرهنگ بومی خود شکل گرفت.

    از آنجایی که کونگ فو یک روش و طریقت میباشد همانطور که گفته شد ، با دو بازوی تن و روان ( و آن را ذن دینامیک می خوانیم) که تمرینات تن و جسمی آن می تواند در اقسا نقاط جهان یکسان باشد امّا تمرینات روح و روان آن فراخور دین و فرهنگ آن جامعه شکل میگیرد که  بعظا با جذاب بودن تکنیک ها و قذرت نفوذ با برگزاری مسابغات سعی بر اشاعه آن نموده تا روش خود را بر دیگر جوامع بطور نامحسوس  القا کنند.

     

    کونگ فو تـــــــوآ   -      فرهنگستان تن و روان

    کـــــــــــــــونگ    -      دانائـــــــــــــــــــــــی

    فــــــــــــــــــــو    -      طریقـــــــــــــــــــــت

    تــــــــــــــــــــوآ    -     انشاء تــــــــــن وروان



  • کلمات کلیدی :
  • » شادی.ش
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    اصول تغذیه صحیح(شنبه 87 اردیبهشت 7 ساعت 12:14 عصر )

    بی تردید، تغذیه مناسب بدن و ذهن، به رفع استرس کمک می‌کند، اما تغذیه مناسب چیست؟. پاسخ شماری از متخصصان به این پرسش، خوردن میوه، غذاهای حاوی ویتامینهای مفید، غلات، شیرینی و نوشیدن آب به مقدار کافی است.

    برخی اصول تغذیه صحیح از نظر متخصصان که در سایت تخصصی Eidietes آمده، به این شرح است:

    1-  به جای مکمل‌ها، نوشیدنی‌ها یا تنقلات بی ارزش  ، سعی کنید موادی را مصرف کنید که حاوی  ویتامین‌های مفید ، مواد معدنی و فیبر باشند.

    2- غذاهای سرشار از پروتئین مانند گوشت، محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی، فرآورده‌های سویا و بنشن به مقابله با استرس کمک می‌کند.

    3- غلات و نان سبوس دار مصرف کنید.

    4- میوه بخورید. میوه‌ها بسیار مغذی، فاقد چربی، کم کالری و سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان هستند.

    5- روزانه حداقل یک وعده غذای غنی از ویتامین A بخورید.

    6- خوردن روزانه حداقل یک وعده غذای غنی از ویتامین C مانند آب پرتقال ، گریپ فروت ، بروکلی ، کلم و گوجه فرنگی را فراموش نکنید.

    7- غذاهایی را برگزینید (علاوه بر شیر) که سرشار از کلسیم هستند. از این مواد می‌توان به مواد و آب میوه‌های غنی شده با کلسیم، ساردین کنسروی، بروکلی، اسفناج و کلم اشاره کرد.

    8- اسیدهای چرب امگا – سه را نیز از یاد نبرید. این مواد در مقابله با بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی، افسردگی، آرتریت، آلرژی، اختلال دو قطبی، اختلال نقص توجه، سکته مغزی، لوپوس و برخی بیماری‌های کلیوی کمک می‌کنند.

    منابع مناسب اسیدهای امگا – سه شامل ماهی سالمون، تن، ساردین، جوانه گندم، گردو، روغن کانولا، اسفناج، بروکلی و سبزیجات دارای برگ سبز هستند.

    9- به میزان کافی آب بنوشید. نوشیدن آب کافی در روز به سلامت و طراوت شما کمک می‌کند. بدون آب کافی بدن و به ویژه پوست بدن طراوت و شادابی خود را از دست می‌دهد.

    10- شیرینی هم می‌توانید بخورید اما زیاده‌روی نکنید. برای مثال به جای یک بسته شکلات چهار روز یکبار ، یک تکه کوچک شکلات بخورید. شکلات تیره به مقدار کم در کاهش فشار خون موثر است.


  • کلمات کلیدی :
  • » شادی.ش
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    جزوه(جمعه 87 اردیبهشت 6 ساعت 1:33 صبح )

    این که بردی جزوه ام را اشتباهی، پس بده / جز فراموشی ندارم من گناهی،‌ پس بده

    روسیه گردم بدون جزوه من در امتحان / از برای من مخواهی روسیاهی،‌ پس بده

    روز وشب چشمم براه جزوه می‌باشد، بیا / گر تو هم داری چو من چشمی براهی، پس بده

    صد کلاه بوقی به سر دارم ز فرط تنبلی / تا نرفته بر سرم دیگر کلاهی، پس بده

    گیر ما دیگر نیاید جزوه، پس این جزوه را / مستقیما گر نمیخواهی، براهی پس بده

    جان تو مشروط می‌گردم،‌ بجان مادرت / لازمش داری نگهدار،گر نخواهی پس بده

    جزوه از من می‌بری؟ من مرکز نشرم مگر؟ / ای به قربانت شود جانم الهی، پس بده

    گر توهم مانند من بی‌جزوه‌ای،‌ باشد،‌ بیا / مال تو این جزوه اما گاهگاهی ، پس بده

    چند ماهی مال تو،‌ اما دو روزی نزد من / من نمیگویم که آنرا چند ماهی پس بده

    از دعای هر شب و آه سحر اندیشه کن!! / تا نرفته بر فلک از سینه آهی، پس بده

    من نمیدانم چرا این جزوه را کش رفته‌‌ای / لعنت و دشنام و نفرین گر نخواهی پس بده



  • کلمات کلیدی :
  • » آزاده.ج
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    جزوه(شنبه 87 فروردین 31 ساعت 10:6 عصر )

    با تشکر از حسین

    جلسه چهارم

    نظارت و ارزشیابی

    ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :
  • » شادی.ش
    »» نظرات دیگران ( نظر)
       1   2   3      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
     RSS 
     Atom 

    بازدیدهای امروز: 17  بازدید
    بازدیدهای دیروز: 38  بازدید
    مجموع بازدیدها: 249440  بازدید
    [ صفحه اصلی ]
    [ وضعیت من در یاهو ]
    [ پست الکترونیک ]
    [ پارسی بلاگ ]
    [ درباره من ]

    محفل بچه های  تربیت بدنی
    مدیر وبلاگ : شادی.ش[177]
    نویسندگان وبلاگ :
    آزاده.ج[22]
    حسین.ک[27]
    سوگند.ر (@)[4]


    سلام به این وبلاگ خوش آمدید این وبلاگ متعلق به تمامی دانشجویان ( خصوصا تربیت بدنی )‏( خصوصا دانشگاه آزاد ) ( خصوصا شیراز ) می باشد .
    » پیوندهای روزانه «
    » لوگوی دوستان من «









    » دسته بندی یادداشت ها «
    » آرشیو یادداشت ها «
    » موسیقی وبلاگ «
    » اشتراک در خبرنامه «