سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که عوض را باور کند ، در بخشش جوانمرد بود . [نهج البلاغه]

محفل بچه های تربیت بدنی

Powerd by: Parsiblog ® team.
« 6 نسخهء شادی بخش برای شاد زیستن »(شنبه 87 تیر 29 ساعت 9:46 صبح )

« 6 نسخهء شادی بخش برای شاد زیستن »
 
-زندگی سراپا شوق و شور و نشاط و شادی است.
شادی نیازی به جست و جو ندارد ، همین دور و برهاست و آنقدر به ما نزدیک است که به خاطر بیش از حد نزدیک بودنش بعضی مواقع قابل دیدن نیست.

شاد زیستن ، شادمانه از زندگی لذّت بردن ، به غم و غصّه خندیدن و از لحظه لحظه زندگی لذّت بردن و برای تک‌تک این لذّتها و زیبایی‌ها از اعماق وجود هورا کشیدن ، حقّ هر انسانی است و اساساْ هر موجود زنده‌ای برای این کار آفریده شده است و باید این چنین باشد!
 
اگر احساس می‌کنید که زندگی برای شما بیش از حد جدّی و حزن‌انگیز است و نمی‌توانید به راحتی سهم شادی و خوشحالی خود را از لحظات شبانه روز خود بگیرید ، اصلاْ نگران نباشید. هر کدام از شش نسخهء زیر معجزه می‌کنند و می‌توانند شادی و نشاط را به زندگی شما بیافزایند. اگر آماده هستید نسخهء اوّل را با هم مرور می‌کنیم:


1) باور کنید که شادی یک انتخاب درونی است و نهایتاْ این شخص شما هستید که آنرا انتخاب می‌کنید!
 بی‌جهت اوضاع و شرایط و کمبود امکانات و امثالهم را دلیل غم و غصّه دایمی خود ندانید. حتّی در بدترین شرایط و حتّی در مواقعی که مصیبتها و بلاها از حدّ گذشته‌اند و هیچ‌کس امید و توان یک لبخند کوچک را ندارد ، شما هنوز هم می‌توانید مانند بمب شادی در دل اندوه منفجر شوید و مجلس را دگرگون سازید.

همانطور که خیلی مواقع غم یک انتخاب است ، شادی هم بسیاری از اوقات برگهء انتخابی است که از سوی شما در مقابل دنیا و اتّفاقات آن بر زمین کوفته می‌شود.


2) هنگامی که غم و غصّه و ماتم شما را فرا گرفت و چاره‌ای جز قبول آن نداشتید ، غم را بپذیرید و مقابل آن نایستید ! حتّی همراه غم راه نروید و از دریچه نگاه غصّه به دنیا نگاه نکنید ! خودتان را کنار بکشید و بگذارید کاروان غم و غصّه با همه دردهای جانکاهی که به همراه دارد از کنارتان بگذرد !
 شاد زیستن معنای خنده و قهقه در مراسم عزا را نمی‌دهد. شاد زیستن به این معنا نیست به هنگام بروز مصیبتها خود را به جنون بزنی و به رقص و پایکوبی بپردازی!
 
غم یک حالت طبیعی ولی گذراست و بعضی مواقع حق دارد وجود ما را در بر بگیرد. امّا هرگز نباید اجازه دهیم غم و غصّه در دل ما منزل کند و دراندرون ما جا خوش کند. او باید بیاید و برای مدّتی تمام وجود ما را در بر بگیرد و بعد برود و جای خود را به صاحب واقعی منزل یعنی شادی و سرور بدهد.
تنها با پذیرش غم و اندوه و مصیبت است که ظرفیّت و غلظت شادی ما افزایش می‌یابد و ما لایه‌های جدیدی از سرور و انبساط خاطر و رضامندی را کشف می‌کنیم.


3) دل خود را از کینه خالی‌ساز و همه ( حتّی بدترین مردم ) را دوست داشته باش و برایشان دعا کن !
 غم و غصّه بهانه می‌خواهد امّا شادی و نشاط چنین نیست ! بهانه اندوه و غصّه ، هجرت عشق و آمدن کینه و نفرت به خانه دل است. پس عشق و دوستی را دوباره به دلت راه بده و بگذار عشق از پستوی خانه بیرون آید و به تجلّی برخیزد و شادی در وجودت بپراکند.
 
همه را ببخش !
حتّی بدترین‌ها را !
آنها نمی‌توانند شاد باشند و نیازمند دعای من و تو هستند !
بیا دعایشان کنیم ! بیا از خدا بخواهیم دل آنها را نرم گرداند و به سوی عشق باز گرداند.
من و تو برای آنها دعا می‌کنیم و از خدا شادی آنها را طلب می‌کنیم. چرا که هرگز دلمان نمی‌خواهد آنها با بدی و جفای خود کاری کنند که نفرتشان در دلمان ریشه کند تا ما از عشق و شادی محروم شویم.
 
صبحدم که از خواب برمی‌خیزی به خالق هستی بگو که : « خدایا من هیچ کینه‌ای از هیچ‌کس و هیچ‌چیز ندارم ! امروز همه را شاد کن و بگذار تا عشق در دنیا جاری و ساری گردد ! »


4) شادی انفرادی نیست !
هروقت غمگین شدید ، چیزی به کسی ببخشید !
کلامی محبّت‌آمیز را به انسانی هدیه کنید!
گـلی بـرای دوستـی بـخـریـد !

حتّی اگر می‌توانید با لبخند و نگاهی مهربانانه دل خسته‌ای را شاد کنید. شادی لحظه به لحظه در زندگی ، انعکاس و نتیجه تلاش شادسازی و شادی آفرینی است و هرچه بیشتر دل دیگران را با کلام و حتّی حرکتی مهربانانه شادسازید ، هزاران بار بیشتر شادی و سرور وجودتان را در برمی‌گیرد.


5) جسم خود را در شادی روحت شریک کن !
 تو تنها یک روح مستقل و صاحب اختیار نیستی که حق داشته باشی تمام لذایذ و شادیهای دنیا را فقط برای خودت بخواهی و برای این‌کار از جسم خود مایه بگذاری! تو باید جسم و کالبد خود را هم در شادیهای خود سهیم گردانی. فراموش نکن که روح تو در این جهان در سراسر این کالبد گسترش یافته است و هر بخش جسمت ، بخشی از روح توست و حق دارد در شادی و نشاط تو سهیم گردد.
هرگز سعی نکن با عذاب دادن و آسیب رساندن به جسم و اندامت به شادی و نشاط برسی. بهداشت را رعایت کن ، ورزش کن ، غذای مناسب بخور ، هر وقت بیکار شدی از جا بپّر و ورجه وورجه کن! هرگز با تزریق موّاد مخدّر و مصرف دخانیات و آسیب رساندن به اندامت سعی نکن خودت را آرام و به ظاهر خوشحال سازی.
خوشحالی و شادمانی واقعی و بدون پشیمانی تنها زمانی وجودت را دربر می‌گیرد که جسم و روحت هر دو همزمان و به یک اندازه در این شادی سهیم باشند.


6) راضی باش و سپاسگزار !
 پول و مال و منال داشتن بسیار عالی است و می‌تواند باعث نشاط و شادی تو و هزاران نفر دیگر گردد! هیچ‌کس منکر آن نیست ، ولی به شرطی که شادی بسته‌ای نباشد که در آخرین منزل همراه پول و مکنت تقدیم من و تو گردد و ما مجبور باشیم در طول مسیر دایم غمگین و مضطرب باشیم!
 
شادی واقعی شادی در حین عمل است و شادی نهایی مجموعه جمع شده این تجربه‌های شاد بودن است که به صورت انرژی خارق‌العاده‌ای انسان را به فضای جدیدی از معرفت و آرامش می‌برد.
 
برای اینکه در حین عمل و در مسیر حرکت به سوی خوشبختی شاد باشیم باید از لحظه‌لحظه سفر خود راضی و شکرگزار باشیم و این میسّر نمی‌شود مگر آنکه دستان خود را در مقابل خویش گره بزنیم و از اعماق دل شکرگزار خالق هستی باشیم و سپاسگزار نگاهش که یکدم ما را تنها نمی‌گذارد و همیشه برای بخشیدن ما و گوش کردن به حرفهای ما حاضر و آماده است.
 
به امید آنکه همیشه شاد باشید

نظر یادتون نره لطفا

 



  • کلمات کلیدی :
  • » حسین.ک
    »» نظرات دیگران ( نظر)


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    خداحافظ
    یادم باشد
    جشن فارغ التحصیلی
    جشن فارغ التحصیلی
    اطلاعیه
    بهترین زمان برای ورزش کردن
    [عناوین آرشیوشده]
     RSS 
     Atom 

    بازدیدهای امروز: 1  بازدید
    بازدیدهای دیروز: 12  بازدید
    مجموع بازدیدها: 249227  بازدید
    [ صفحه اصلی ]
    [ وضعیت من در یاهو ]
    [ پست الکترونیک ]
    [ پارسی بلاگ ]
    [ درباره من ]

    محفل بچه های  تربیت بدنی
    مدیر وبلاگ : شادی.ش[177]
    نویسندگان وبلاگ :
    آزاده.ج[22]
    حسین.ک[27]
    سوگند.ر (@)[4]


    سلام به این وبلاگ خوش آمدید این وبلاگ متعلق به تمامی دانشجویان ( خصوصا تربیت بدنی )‏( خصوصا دانشگاه آزاد ) ( خصوصا شیراز ) می باشد .
    » پیوندهای روزانه «
    » لوگوی دوستان من «









    » دسته بندی یادداشت ها «
    » آرشیو یادداشت ها «
    » موسیقی وبلاگ «
    » اشتراک در خبرنامه «