سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه به هرچه از او پرسیده می شود پاسخ می دهد، بی گمان دیوانه است [امام صادق علیه السلام]

محفل بچه های تربیت بدنی

Powerd by: Parsiblog ® team.
سخن بزرگان(جمعه 86 آذر 23 ساعت 3:59 عصر )

 

بیاموز اندیشیدن را ،‏ نه اندیشه ها را

به زبان اجازه نده که قبل از اندیشه ات به راه بیفتد

هیچ کار بزرگی بدون فکر بزرگ انجام نمی گیرد

بدبختی آدمی از جهل نیست ،‏ از تنبلی است

در خلوت آنچنان زی که در جمع هستی

اگر به جایی رسیدی فراموش نکن از کجا شروع کردی

انسان بزرگ منش به خودش سخت می گیرد و انسان تنگ نظر به دیگران

برای خندیدن یا ابراز شادی کردن منتظر کسی نباش

مگذار که ایده های دیگر افراد شکل دهنده کیستی تو باشند

 



  • کلمات کلیدی :
  • » شادی.ش
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    مفاهیم اساسی در علم تمرین و آمادگی جسمانی(سه شنبه 86 آذر 20 ساعت 9:15 عصر )

    امروزه کسانی که به گونه ای با ورزشکاران سرو کار دارند به خوبی می دانند که بهره گیری از زحمات توان فرسای ورزشکار و مربی به پیروی از اصول علمی و انضباط و جدیت در بکارگیری یافته های علمی وابسته است .

    بنابراین نوشته حاضر با هدف کمک به مربیان و ورزشکاران شیفته ی پیشرفت و موفقیت، با یک ساختار کاربردی و در همان حال ساده برای انتقال برخی مفاهیم علم و تمرین و آمادگی جسمانی تهیه شده است .

    آشکار است که با توجه به گستردگی موضوعات آمادگی جسمانی و علم تمرین، پرداختن به همه ی مفاهیم امکان ندارد. بنابراین منتخبی از مفاهیم برای شما برگزیده شده است و هر مفهوم نیز به صورت گذرا بررسی شده .

    امیدواریم بسط و تحلیل مفاهیم در جزوات دیگری انجام شود. روشن است که تایید این نوشتار با بحثهای گروهی (در کلاس های تخصصی و جلسات مشورتی) دو چندان خواهد شد .

    مفهوم اول، علم تمرین

    علم و تمرین زاییده ی همه ی اطلاعات علمی درباره ورزش و تمرین است. این اطلاعات همراه با تجربه و دانش مربی ورزشکار، به مربی کمک می کند تا برنامه تمرینی موثری برای بالا بردن سطح آمادگی ورزشکار طراحی و اجرا کند .

    بهتر آنست که همگی به مفاهیم زیر توجه کنیم و آنها را به کار بندیم :

    1- علوم تمرین: برای تحقق اهداف تمرین، باید یافته ها و فن های چند شاخه از علم را به کار گرفت، تغذیه، روان شناسی، مدیریت، فیزیولوژی، بیومکانیک و بیوشیمی، ... بنابراین علوم تمرین، یعنی در مجموعه دانش هایی که برای رسیدن ورزشکار به اوج عملکرد مورد نیاز است. مربی باید با علوم تمرین آشنا باشد و تا حد امکان از یافته های آنها بهره گیرد، ولی انجام دادن وظیفه ی متخصص تغذیه، روان شناسی یا دیگر متخصصان را کسی از او انتظار ندارد .

    2- طرح برنامه تمرین: برای تحقق اهداف تمرین باید برنامه ای نوشت که در آن هر چه مربوط به افزایش توانایی های جسمانی، مهارتی و روانی ورزشکار است، منظور شده باشد، امکان ارزیابی ورزشکار را نیز فراهم می کند و به اوج عملکرد ورزشکار در مسابقه بینجامید. امروزه در ایران علم تمرین را بیشتر به جای طرح تمرین به کار می گیرند .

    3- بدنسازی و آمادگی جسمانی: بخشی از آمادگی ورزشکار که در برنامه نیز پیش بینی می شود، بهبود عواملی چون قدرت، سرعت، استقامت و ... است، این مفهوم بخشی از علوم تمرین است و نه همه آن که پیشتر به آن پراخته شد .

    مفهوم دوم، آمادگی

    توانایی سازگاری با یک رفتار مشخص سازگاری نامیده می شود. یک برنامه ی منظم تمرین که مبنای علمی داشته باشد، چارچوبی برای آمادگی ورزشکار است. بنابراین علم تمرین می تواند مکمل دانش مربی برای کمک به او در طرح برنامه های آمادگی ورزشکاران در هر سطح باشد. پیشرفت های ورزشی در گرو رسیدن به سطح بالاتر آمادگی است و هدف علم تمرین، افزایش آمادگی با طراحی برنامه ی مناسب تمرین است .

    مفهوم سوم، تمرین

    این مفهوم به فعالیت منظم و برنامه داری گفته می شود که با هدف بهبود عملکرد ورزشکار انجام می شود. در واقع تمرین انجام فعالیت هایی است که قابلیت سازگاری بدن در برابر فشارهای وارد شده را به تدریج و پیوسته افزایش می دهد با این تعریف تمرین فرایندی تدریجی و آهسته است. و در آن هیچ گونه تعجیلی مجاز نیست. اگر تمرین به خوبی انجام شود به تغییرات آشکاری در بافتها و دستگاههای بدن می انجامد که آن نیز خود به بهبود عملکرد در ورزش خواهد انجامید .

    برای بیان دقیق مفهوم تمرین باید به نکات زیر توجه داشت :

    1- تمرین باید موجب توسعه ی همه سویه شود، یعنی استقامت، قدرت، سرعت، انعطاف و هماهنگی را بیشتر کرده و بدن ورزشکار را از توسعه ای هماهنگ برخوردار سازد. این ویژگی به عنوان شالوده ی عملکرد بهتر همه ی ورزشکاران در رشته های گوناگون شناخته می شود و برای همه ی آنها است .

    2- تمرین باید موجب توسعه ی بدنی ویژه ی هر رشته ورزشی شود، یعنی موجب پیشرفت عوامل گوناگون آمادگی شود که هر رشته ورزشی خاص به آنها نیاز دارد. در هر رشته ی ورزشی خاص چه عواملی هستند ؟

    قدرت مطلق یا نسبی توده ی عضلانی یا انعطاف؟ ... ؟ این ویژگی تمرین موجب می شود که ورزشکار توانایی اجرای آسان و روان همه ی حرکات ویژه ی رشته ی مورد نظر خود را بدست آورد .

    3- تمرین باید توانایی اجرای همه ی فنون لازم را افزایش داده یک اجرای مناسب همراه با بهره وری، بیشترین سرعت ممکن، بالا سطح تولی نیرو، کمترین اثر پذیری از شرایط ناخواسته و صحیح ترین حرکات را ممکن کند .

    4- تمرین باید عامل تاکتیک را نیز فرا گیرد، یعنی مناسب ترین تاکتیک را که بر خواسته از توانایی های هر ورزشکار است شامل می شود و همچنین راهکار ورزشکار را برای رو به رو شدن با شرایط مسابقه بهینه کند، بنابراین در طول تمرین، به راهکارهای گوناگونی می توان توجه کرد که با در نظر گرفتن اهداف ورزشکار، استفاده خواهند شد و به تکامل خواهند رسید .

    5- تمرین باید ابعاد روانی را نیز در بر گیرد، زیرا برای بهبود عملکرد و اجرای ورزش، آمادگی روانی ورزشکار نیز لازم است. عواملی چون بهبود انضباط، پشتکار و پایداری، خواستن، اعتماد به نفس، انگیزه و میل و رغبت بخشی از تمرین به شمار می آید .

    6- تمرین باید توانایی گروهی را در نظر بگیرد. یعنی در ورزشهای گروهی آمادگی گروهی هدف تمرین است. هماهنگی در آمادگی بدنی، فنی و تاکتیکی گروه نقش اصلی را در موفقیت داراست .



  • کلمات کلیدی :
  • » شادی.ش
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    پیام تبریک دکتر رضوی پور به زوج های جوان(دوشنبه 86 آذر 19 ساعت 9:39 عصر )

     

    ازدواج ورود به دنیای بزرگسالان، احساس و قبولی مسئولیت و در نتیجه رشد اجتماعی را ممکن می‌سازد و پاره‌ای از استعدادهای زن و مرد را فضیلت می‌بخشد و به رشد شخصیت افراد کمک می‌کند.
    محیط گرم و صمیمی و فضای پر محبت و مودت خانواده فرصتی برای تبادل اندیشه ها، تعاطی فکر و خمچنین نتیجه رشد عقلانی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی زن و شوهر و دیگر اعضای خانواده است.
    ازدواج، انتخاب "شریک زندگی" و "همدم روح" است نه تجارت! ازدواج یک داد و ستد نیست و گزینش شریک زندگی مثل خریدن یک ماشین و خانه و لباس و عینک نیست. ازدواج تنها درآمدن از تنهایی نیست بلکه رسیدن به همدلی و همراهی است. بیش از جمال باید کمال مطرح باشد و بیش از چهره ظاهری باید چهره باطنی زیبا باشد. پایه های خانه و خانواده بیش از آنکه بر بتون ریزی و سیمان و آجر و آهن استوار باشدبر صداقت و تفاهم و محبت متکی است. جوانی مناسب‌ترین فصل رسیدن به خودباوری است. جوانی زیباترین گلی است که در بوستان عمر می‌شکفد، اما ... عمرش کوتاه، گلبرگهایش لطیف و بسیار آسیب پذیر است. آنکه "نقد جوانی" را رایگان از کف دهد کوله باری از حسرت را تا دامنه قیامت باید به دوش کشد.
    جوانان عزیز! زوج های فرهیخته!
    زندگی مثل کلاس ریاضی است که باید در آن شادی ها را جمع کرد، کینه ها را تفریق نمود، محبت ها را جذب و لطف و مهربانی را تقسیم کرد، باید محاسبه زندگی، مساحت عمر شکل مناسبی به شخصیت خود داد. باید مرکز دایره حیات را یک مرکز خوب قرار داد. باید بیش از سطح به عمق اندیشید تا حجم معنویت زیاد شود. زاویه دید را باز کنیم و در خط مستقیم به موازات حق پیش رویم تا هندسه وجودمان آشفته نشود. باید حساب عمرمان را داشته باشیم تا آدم حسابی شویم! اگر هندسه زندگی را خوب حساب کنیم، مهندس هستیم.
    بیایید با پرگار عشق و ایمان دایره تلاش و مجاهدت را بر محور "اهل بیت" ترسیم کنیم و محیط زندگی را به صحنه تبلور، تعهد و عمل به تکلیف مبدل سازیم.
    عشقتان پاک و آسمانی باد



  • کلمات کلیدی :
  • » شادی.ش
    »» نظرات دیگران ( نظر)
    خشم(دوشنبه 86 آذر 19 ساعت 9:26 عصر )

    زخم آنچنان بزن که به «رستم» «شغاد» زد


    زخمی که حیله بر جگر اعتماد زد


    گاهی نمی‌توان به خدا حرف درد را


    با خود نگاه داشت و روز معاد زد


    آآمین بلند:


    خدایا قلبهایمان را خالی از خشم کن. آمین.



  • کلمات کلیدی :
  • » شادی.ش
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    یادآوری(شنبه 86 آذر 17 ساعت 12:0 صبح )

    مشق شب دکتر میر حسینی را فراموش نکنید وگرنه .... خودتان می دانید که چه اتفاقی روی می دهد ...



  • کلمات کلیدی :
  • » شادی.ش
    »» نظرات دیگران ( نظر)

    یادآوری(جمعه 86 آذر 16 ساعت 12:0 صبح )

    از هر کی که بگذریم از این استاد نمیشه گذشت ... خودتون که میدونین منظورم کیه ... همونی که میخوام خبر تاریخ امتحانشو یادآوری کنم ...

    28/9/86 امتحان رفتارسازمانی از فصل یک تا آخر فصل 4 ... خیلی زیاده ... خدا خودش رحم کنه ... 

    ... من که یه هفته هست تو یه فصلش موندم ...



  • کلمات کلیدی :
  • » شادی.ش
    »» نظرات دیگران ( نظر)


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    خداحافظ
    یادم باشد
    جشن فارغ التحصیلی
    جشن فارغ التحصیلی
    اطلاعیه
    بهترین زمان برای ورزش کردن
    [عناوین آرشیوشده]
     RSS 
     Atom 

    بازدیدهای امروز: 4  بازدید
    بازدیدهای دیروز: 16  بازدید
    مجموع بازدیدها: 249218  بازدید
    [ صفحه اصلی ]
    [ وضعیت من در یاهو ]
    [ پست الکترونیک ]
    [ پارسی بلاگ ]
    [ درباره من ]

    محفل بچه های  تربیت بدنی
    مدیر وبلاگ : شادی.ش[177]
    نویسندگان وبلاگ :
    آزاده.ج[22]
    حسین.ک[27]
    سوگند.ر (@)[4]


    سلام به این وبلاگ خوش آمدید این وبلاگ متعلق به تمامی دانشجویان ( خصوصا تربیت بدنی )‏( خصوصا دانشگاه آزاد ) ( خصوصا شیراز ) می باشد .
    » پیوندهای روزانه «
    » لوگوی دوستان من «









    » دسته بندی یادداشت ها «
    » آرشیو یادداشت ها «
    » موسیقی وبلاگ «
    » اشتراک در خبرنامه «